UCB optimaliseert productienetwerk

Langdurig strategische partnerschap met Aesica stelt de toelevering voor bestaande UCB-producten veilig

Brussel (België), 15 december 2010 – 7: 00 CET - gereglementeerde informatie - UCB heeft met Aesica, een toonaangevende farmaceutische fabrikant, een akkoord gesloten voor de overname van de huidige productiefaciliteiten van UCB in Duitsland en Italië door Aesica. De overeenkomst kadert in de strategie van UCB om het productienetwerk te optimaliseren, in lijn met de ontwikkeling van de portefeuille, en omvat de productiesites van Monheim en Zwickau in Duitsland en Pianezza in Italië.

De bijna 600 werknemers van de drie betrokken sites zullen hun werk kunnen voortzetten en worden overgedragen aan Aesica.

"De productenportefeuille van UCB is ingrijpend veranderd, waardoor UCB minder behoefte heeft aan een hoge productiecapaciteit voor chemische entiteiten, terwijl haar biotechnologiebehoeften toenemen. Dit nieuwe partnerschap maakt deel uit van de strategie van UCB om haar productienetwerk te optimaliseren en tegelijkertijd de toelevering voor onze producten op lange termijn veilig te stellen en een langdurige toekomst te bieden voor de sites en hun werknemers", aldus CEO Roch Doliveux van UCB.

Dr. Robert Hardy, CEO van Aesica, verklaarde: "De acquisitie van de drie productiesites van UCB is in strategisch opzicht cruciaal voor Aesica, aangezien wij ons huidige aanbod en onze aanwezigheid in Europa uitbreiden en versterken. We hopen de expertise en kennis binnen het huidige UCB-team ten volle te kunnen benutten om ons doel te realiseren, namelijk om de toonaangevende leverancier te worden van geformuleerde producten en actieve farmaceutische ingrediënten voor de wereldwijde farmaceutische en biotechnologische industrieën. We kijken ernaar uit om het personeel van de drie sites te verwelkomen in het team van Aesica en om nauw samen te werken met het bredere team van UCB. Voor beide ondernemingen is het een eerste stap in de ontwikkeling van een langdurig strategisch partnerschap."

De bekrachtiging van de overeenkomst, die afhankelijk is van goedkeuring door de mededingingsautoriteiten, wordt verwacht tijdens het eerste kwartaal van 2011. De financiële vooruitzichten van UCB voor 2010 blijven onveranderd.

Voor verdere informatie
M: +32.473.864.414,
nancy.nackaerts@ucb.com

Voor de redactie:

www.ucb.com) is een biofarmaceutische onderneming die zich toelegt op onderzoek en ontwikkeling van innoverende geneesmiddelen en oplossingen voor mensen met ernstige ziektes van het immuunstysteem of het centrale zenuwstelsel. Met meer dan 8 000 medewerkers in ongeveer 40 landen haalde UCB in 2009 een omzet van EUR 3,1 miljard. UCB is genoteerd op Euronext Brussel (symbool: UCB).

Over Aesica
Aesica is een van de snelst groeiende Britse ondernemingen en heeft de voorbije vijf jaar zijn omzet meer dan verdrievoudigd. De onderneming stelt momenteel 700 mensen tewerk en naast de hoofdzetel in Newcastle upon Tyne (VK) heeft Aesica ontwikkelings- en productiesites in het hele VK, onder meer in Cramlington, Nottingham en Queenborough. Het heeft verder ook kantoren in New York, San Diego en Sjanghai.

Toekomstgerichte verklaringen
Dit persbericht bevat uitspraken over de toekomst op basis van bestaande plannen, ramingen en overtuigingen van het management. Dergelijke uitspraken zijn onderworpen aan risico’s en onzekerheden waardoor de reële resultaten aanzienlijk kunnen verschillen van de resultaten in dergelijke toekomstgerichte uitspraken in dit persbericht. Belangrijke factoren die tot dergelijke verschillen zouden kunnen leiden, zijn: wijzigingen in de algemene economische, zakelijke en concurrentiesituatie, gevolgen van toekomstige gerechtelijke uitspraken, wijzigingen in wettelijke voorschriften, schommelende wisselkoersen en de aanwerving en handhaving van zijn